Kamis, 19 November 2015

Pembentukan Kolostrum - Sains, Tidak Marketing!

Pembentukan Kolostrum - Sains, Tidak Marketing!

COLOSTROGENESIS atau PEMBENTUKAN kolostrum lembu

Bilakah "kolostrum" mendapatkan dibuat? Baik jika anda bertanya kepada seorang ibu manusia dia akan berkata kepada kelahiran dan meneka apa, dia akan menjadi betul! Jika anda bertanya kepada beliau di mana adalah kolostrum yang dibuat, dia akan berkata di dalam payudara, sekali lagi dia akan menjadi betul. Jika, bagaimanapun anda mempunyai peluang untuk bertanya seorang ibu lembu soalan yang sama sambutan itu akan menjadi sama sekali berbeza.

Bilakah seorang ibu bovine colostrum membuat dia? Sebelum kelahiran, kerana hakikatnya beberapa minggu sebelum kelahiran, yang menjadi sangat penting apabila anda melihat "MENGAPA", yang kita boleh masuk untuk. Di mana kolostrum yang dibuat, di dalam badan? Dalam badan, apa yang kamu maksudkan, mengapa tidak udders?

The ambing lembu ialah lulus-melalui, bermakna kolostrum sebenarnya dibuat di dalam badan dan melalui ambing. Walau bagaimanapun, jika anda mahu susu, kemudian ambing adalah tempat untuk menjadi. Anda lihat banyak pemasar kolostrum memberitahu anda semua kolostrum adalah sama dan pembentukan pada dasarnya proses yang sama, ia tidak!

Apabila anda melihat penghasilan kolostrum antara ibu manusia dan seorang ibu lembu pengeluaran adalah berbeza secara drastik dan untuk sebab-sebab yang tertentu.

Pertama mari kita lihat pada sisi manusia kerana ia adalah lebih mudah untuk menerangkan. Bersedia? Seorang ibu manusia akan menghasilkan kolostrum dalam kelenjar susu dan untuk sehingga kira-kira 5-7 hari. Sebabnya ialah kita menerima pemindahan pasif hanya kira-kira semua yang kita perlukan sebelum kelahiran melalui plasenta, yang dipanggil pemindahan pasif.

Pembentukan kolostrum lembu hamil bermula kira-kira 3-4 minggu sebelum lahir, tetapi ia dihasilkan dasarnya dalam badan dan dikeluarkan melalui kelenjar susu. Anda lihat untuk yang paling susu bahagian yang dihasilkan dalam kelenjar susu kolostrum tetapi tidak, ia dihasilkan dalam badan, sebagai perkara sains komponen yang terdapat di dalam darah dan dilepaskan setelah awal proses kelahiran.

Kolostrum untuk anak lembu yang mengandungi semua faktor-faktor yang berbeza untuk melompat memulakan betis bayi; faktor imun, faktor pertumbuhan dan faktor-faktor metabolik semuanya ditemui dalam kolostrum. Mengapa? Kerana TIDAK ADA pemindahan pasif antara ibu dan bayi melalui plasenta dengan lembu, mereka MESTI mendapatkan semua faktor-faktor yang memberi manfaat selepas mereka dilahirkan melalui kolostrum. Kelenjar susu untuk lembu dihidupkan kira-kira 2 hari sebelum kelahiran, apabila ia mengambil tempat kelenjar susu semakin bersedia untuk menghasilkan laktosa (susu), tetapi sebelum proses yang mengambil tempat kolostrum perlu melalui atau diserap semula oleh ibu untuk kepentingan sendiri.

Jika anda melihat apa yang ada dalam kelenjar susu pada masa kelahiran, ia terdiri daripada kolostrum benar dan sehingga bahawa cecair pra-susu sama ada disusukan atau dikeluarkan sehingga kira-kira 6-8 jam ia kekal tubuh asal cari, kolostrum. Setelah penyingkiran berlaku maka tendangan kelenjar susu di dalam dan mula mengeluarkan jumlah berlebihan laktosa atau susu peralihan dan dalam masa 72 jam selepas dilahirkan ia adalah susu.

Jika anda selepas manfaat yang kolostrum benar boleh membawa anda, dapatkan kolostrum benar.

1 komentar:

  1. I enjoyed reading your article and see the picture taken from your cctv camera. Please continue publishing helpful topics like this.

    BalasHapus